Zajrzyj pod maske swojego Peugeota 106


Stronka powstala z mysla o tych, ktorzy nosza sie z zamiarem kupna malego lwa, lub sami juz jezdza l06 i chca troche poszerzyc swoja wiedze. Kiedy kupowalem moja l06 bylem zupelnie zielony i niewiele jeszcze wiedzialem pozatym co powinno sie wiedziec przy kupnie uzywanego samochodu. Samochod poznaje sie z wiekiem. No dobra... Zajrzyjmy mu pod mache :-)



1. Komputer sterujacy praca silnika (ang. ECU)
2. Korek zbiornika wyrownawczego chlodnicy. Ostroznie z zagladaniem !!!
3. Zbiorniczek z plynem wyrownawczym. To ponizej, okragle - to wspomaganie hamulcow. Zblizenie tutaj
4. Akumulator
5. Bezpieczniki
6. Mieszanie cieplego i zimnego powietrza
7. Cewka zaplonowa. Zblizenie tutaj
8. Korek wlewu oleju
9. Filtr powietrza Zblizenie tutaj
10. Kolektor dolotowy Zblizenie tutaj
11.Wtrysk jednopunktowy



Cewka zaplonowa






Filtr powietrza


Demontarz i wymiana filtru powietrza

Aby zdemontowac filtr powietrza nalezy odkrecic srubke opaski zaciskowej przy filtrze powietrza (czerwone kolko). Nastepnie odkrecic srubke opaski zaciskowej przy obudowie wtryskiwacza (zobacz zdjecie kolektora dolotowego) - czerwone kólko. Potem nalezy (gdy juz opaski sa luzne) poruszac kolektorem dolotowym. Na zdjeciu przedstawiajacym kolektor dolotowy nalezy odlaczyc wezyk oznaczony niebieska strzalka. Sciagamy kolektor dolotowy. Uwaga na ten gruby waz wychodzacy z kolektora. Uwazaj tez na wtryskiwacz, zeby nie dostaly sie tam paprochy. Zdejmujemy obudowe filtra odpinajac mocowania oznaczone zoltym kolkiem.



Kolektor dolotowy






Uklad hamulcowy







ostatnia aktualizacja 17.05.2004